مسیر

ماییم و یک مصیر و هزاران مسیرمان ...

ماییم و یک مصیر و هزاران مسیرمان ...

دولت اشراف

دولت اشراف

 

فضای انتخابات به شدت از سوی آقای روحانی در حال تند شدن است و این همان چیزی است که از او انتظار می‌رفت. در واقع روحانی چاره دیگری برای جمع کردن رای ندارد. او که نتوانسته است نظر اقشار متوسط جامعه را جلب کند، این روزها تلاش دارد با شعارهایش طبقات بالا و مرفه جامعه که علاقه‌ای به شرکت در انتخابات ندارند را تحریک کند. هر چند شعارهای امروز روحانی از جنسی است که به مذاق این قشر از جامعه خوش می‌آید، اما هنوز نتوانسته آنها را متقاعد به حضور در انتخابات کند.


اکنون آخرین شانس روحانی برای جلب نظر طبقه مرفه جامعه این است که این فضا را هر چقدر می‌تواند تندتر کند. اکنون او صریح‌تر از همیشه می‌گوید رقبای ما به دنبال فیلتر کردن و بستن فضای جامعه هستند. ظاهرا این رقیب‌هراسی تنها استراتژی روحانی است که در عوض ارائه برنامه و دفاع از کارنامه استفاده می‌شود.


یکی از خطراتی که روحانی را به شدت تهدید می‌کند این است که اگر شعارهای او به همین نحو ادامه پیدا کند و پاسخگوی نیازهای دیگر اقشار جامعه نباشد، سبد رایی که میان آن‌ها دارد به شدت ریزش خواهد کرد. از طرفی نیز معلوم نیست چقدر بتواند در جلب نظر همان طبقه‌ای که به دنبال رای اوست، موفق شود.

  • محمدرضا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی