مسیر

ماییم و یک مصیر و هزاران مسیرمان ...

ماییم و یک مصیر و هزاران مسیرمان ...

بازی با خط قرمزها


در تمام دنیا مفهوم امنیت ملی، مفهومی مورد پذیرش برای تمام احزاب، گروه‌ها، اقشار و دسته‌های مختلف است. هر چند ممکن است در تفسیر و پیدا کردن مصادیق آن اختلاف به وجود بیاید اما برخی مصداق‌ها هستند که به نوعی اجماع و اتفاق بر روی آن وجود دارد. از جمله این مصادیق اتحاد ملی، قدرت نظامی، تمامیت ارضی و مانند این‌هاست. یک توافق نانوشته میان احزاب و گروه‌های سیاسی وجود دارد که در هر صورت نباید وارد این خط قرمزها شوند و آن‌ها را بازیچه سیاست‌های حزبی و جناحی خود کنند.


متاسفانه در مناظره دیروز شاهد آن بودیم که رئیس‌جمهور کشورمان برای جلب توجه مردم و کسب رای بیشتر به برخی از این خطوط قرمز حمله کرد. آقای روحانی با زیر سوال بردن اقدامات موشکی از یک طرف و از طرفی با هدف گرفتن وحدت ملی و تحریک احساسات قومی، نژادی و مذهبی ضربه سنگینی به امنیت ملی کشور وارد کرد به طوری که این اظهارات مورد استقبال رسانه‌های صهیونیستی و تکفیری قرار گرفت. البته بسیاری از اظهارات آقای روحانی خلاف واقع است و آن‌ها را در جای خود بررسی خواهم کرد.


کاش مشاوران رئیس جمهور به او گوشزد کنند که هیچ چیز ارزش این را ندارد که امنیت ملی کشورمان آن هم در این شرایط حساس منطقه به بازی گرفته شود. به هر حال ایشان قرار است چه در کسوت رئیس‌جمهور چه در کسوت یک شهروند عادی در این کشور زندگی کنند. همچنین انتظار می‌رود سایر ارکان و شخصیت‌های نظام پاسخی درخور و شایسته به این اظهارات بدهند و اجازه ندهند باب بازی با منافع ملی برای کسب رای باز شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی